Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

UPDATE!!! wk/ 2 bloei_ Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

UPDATE!!! WK/2 BLOEI FASE

Hallo allemaal,
    Met de dames gaat het tot nu toe SUPER goed!!! Ze schieten de lucht in... de een iets sneller als de ander. Het blad is mooi groen (slecht te zien op de foto`s) en ook de sommige paarse steeltjes zijn allemaal weer groen geworden.

De nieuwe EVSA doen hun werk, ben er zeer tevreden over!! Ze geven veel meer licht, geen geluid, en zijn niet te warm. Ben benieuwd hoeveel mij dat gaat opleveren (licht = gewicht) oa.

PH = 5.7 meting: kweekbakken
    De PH waarde in het VAT is 5,4% ..
    EC = 1.6

PPtjes toppen?
    toppen van de dames heb ik nog nooit gedaan. Ik weet ook niet of dat verstandig is nu iemand een suggestie??

Zo mijn volgende update zal de 13/3 zijn!!
    Tip`s en suggesties zijn altijd welkom...

See you soon
    Thunderbird
    IMG_0382kl.jpgIMG_0380kl.jpgIMG_0376-1kl.jpgIMG_0381kl.jpgIMG_0375kl.jpgIMG_0377kl.jpgIMG_0379kl.jpgIMG_0378kl.jpg

Comment

Re: Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

PP laat zich bij uitstek goed toppen, ze zullen je er erg dankbaar voor zijn, anders heb je straks van die bonestaken in je hok staan.

ze staan er mooi bij, goed in de voeding en gezond!!

Ik weet niet hoelang je ze heb voorgegroeid, maar de volgende keer zou ik ze maar 1 week laten groeien en dan toppen zodra je ze in de bloei zet.

Veel succes verder.

Grtz

Comment

Yo ThunderB.

Staan er netjes bij zo te zien, keep up the good work!

GreetZ
        sigpic

Comment

Kzit met smart op een update te w8en
          sigpic

Comment

Comment

@ Helghast, leg mij es uit dan waar jij uit opmaakt in dit verslag dat iemand met een buffer werkt ipv PH-/- of + .....
              Hoe ik het nmlk begrijp is dat de waarde in het medium iets te hoog ligt...dmv van de waarde in het vat stuurt hij zn waarde in het medium bij ....vandaar dat hij 5,4 gaf ipv de gewenste 5,8....

Maar mss lees ik ergens overheen....
              sigpic

Comment

Zelfbouw bio-filter.

@thunderbird: ben ook wel nieuwschierig...

Grtz.

Comment

Ik ben zeg maar... op gegroeit met pH+ en PH- ik heb nog nooit iets toegevoegd om mijn PH waarde stabiel te houden. Er zijn teveel factoren die met het kweeksysteem te makken hebben, die ervoor zorgen voor een onstabiele PH waarde in het systeem. Denk daarbij aan o.a Temperatuur, Hydrokweken op mapito en geen juiste voedings circulatie in het kweeksysteem.

Toch is mijn PH waarde altijd rond de 5.7 in het systeem!!
                  In het Vat zet ik deze op 5.4
                  pH onder 5.2 dan verbranden de haarwortels.
                  pH boven 6.5 dan wordt er geen voeding opgenomen.

4 dagen voordat ik ga oogsten, maak ik een nieuw (zonder voeding) Vat aan met PH op 5.4.
                  Op dag 3 haal ik het kweeksysteem leeg en maak ik weer een nieuw (zonder voedings) Vat aan met PH op 5.4 en laat het in het kweeksysteem lopen. Tot dag 4 want dan is het oogst tijd.

In die 4 dagen verdwijnen ook veel rest voeding (EC) in de mapito wat weer een gemak geeft bij het spoelen van de mapito. Wellicht een tip voor de Mapito kwekers: zorgen ervoor dat je mapito nooit in aanraking komt met je normale kraanwater ivm PH waarde. Spoel altijd met de juiste PH waarde.

See you soon
                  Thunderbird

Hallo, Helaas ben ik het slachtoffer geworden van de harddisk crash en kon dus 2/3 weken geen update geven!! Alles is gelukkig weer terug in oude staat!! So I'm Back!!!

UPDATE!!! wk 3 tot 5 bloei_ Kweekverslag 34 PP op Hydro/Mapito incl foto`s

Wat hebben we allemaal gemist!! eigenlijk niks bezonders alleen maar dat de Dames er SUPER bij staan!!!

Bij twee Dames (de grootste) begon het blad wat te krullen en te verbranden. De lampen heb ik dus hoger gezet en het probleem is voorals nog opgelost.

De Dames drinken bijna het hele Vat leeg van 150 ltr in 7 dagen tijd. Voor mij ook een teken dat de wortels de voeding goed opneemt. De afzuiger een standje hoger gezet voor de LV, zorgen voor de juiste voedings waardens volgens kweekschema en zal dit een mooie oogst vanzelfsprekend zijn.

Als test heb ik twee Dames getopt. Aan de hand van dit resultaat zal ik de volgende keer alle Dames toppen. Ik ben zeer benieuwd naar deze kweek resultaten in grammen. Ook blijf ik hiervan verslag doen in deze discussie.

tot volgende week..

See you soon
                  Thunderbird
                  IMG_0477.JPGIMG_0483.JPGIMG_0475.JPGIMG_0474.JPG
                  Last edited by ceBep; 30 March 2011, 22:29. Reden: dubbelpost

Comment

Aloha ThunderB,

Gaat lekker zo te zien..keep on going!!

GreetZ
                    sigpic

Comment

dat word super vette wiet

Comment

Erg mooi verslag, de dames zien er goed uit!

Comment

waar kan je dat vinden die Carbonaat buffer?

edit: topic niet goeddoorlezen. sorry
                          Last edited by criador; 10 April 2011, 10:07.

Comment

Microscope - 30x, daamee bekijk ik de trichomen (THC). Als de meeste tichomen wittig zijn dan ga ik oogsten (ik verwacht zelf vrijdag).

Zo te zien gaat deze oogst een record verbeteren !!!!

week 6 gebruikt voor het schoonspoelen van het systeem, om dode worstels en rest voeding op te ruimen.

Week 7 volgens het kweekschema. Wel zorg ik ervoor dat eerst het systeem leeg is voordat er nieuwe voeding in het systeem gaat.

Week 8 De laatste update zal ik ook het resultaat met jullie delen incl foto`s, dus wordt vervolgd...

Zo mijn volgende update zal de 13/3 zijn!!
                            See you soon
                            Thunderbird
                            Attached Files

Comment

lijkt meer op nlx dan ppmaar heel de zooi staat er volmee,dus dat komt wel goed.gaat echt baggervette wiet worden

Comment

Das een mooi bosje cannabis in je hokkie.

Mooie toppen, daar ga je een lekker rokertje aan overhouden, laat het u smaken!!!

Grtz

Comment

Bezig...
                                X